mohammad sima
خواص سوهان سکه در طب سنتی

خواص سوهان سکه در طب سنتی

از نظر خواص طب سنتی سوهان سکه دارای طبع گرم می باشد و کالری ۱۰۰ گرم سوهان ۵۰۰ می باشد. وجود جوانه گندم در ترکیبات سوهان باعث شده است که سوهان به عنوان یک خوراکی مقوی شناخته شود.

 

سوهان سکه

این سوهان یکی از محبوب ترین و پر فروش ترین سوهان قم می باشد. چرا که علاوه بر طعم و عطر دلپذیر خود قالبی شیک و مجلسی دارد که مناسب برای انواع مهمانی ها می باشد.

بر روی سوهان سکه تولید شده توسط کارخانه محمد سیما پسته درجه یک و اعلا استفاده شده است که برای سلامت بدن شما عزیزان مفید می باشد و از طرفی طعم سوهان را لذیذ تر کرده است.

 

خاصیت های سوهان

  • وجود خاصیت آنتی اکسیدانی در سوهان باعث جلوگیری از ابتلا به بیماری سرطان، بیماری های قلبی و عروقی، پیری زودرس و … می شود.
  • دو ماده ی اصلی در ترکیب سوهان، جوانه گندم و زرده تخم مرغ می باشد. هر دوی این مواد منابع عظیمی از پروتئین به حساب می آیند. بنابراین مصرف آن ها می تواند باعث استحکام استخوان ها شود.
  • همچنین پروتئین موجود در سوهان می تواند باعث تقویت سیستم عصبی شده و از بروز بیماری های مربوط به آن جلوگیری نماید.
  • با توجه به این که زعفران یکی از ترکیبات سوهان می باشد می توان آن را ماده ای مفید در کنترل کلسترول خون بالا معرفی کرد.
  • در واقع هنگامی که از خواص سوهان صحبت می شود یکی از مهم ترین موارد بهبود عملکرد مغز و تقویت حافظه می باشد که اهمیت آن در کودکان و نوجوانان دو چندان می باشد.
  • آرد گندم از آن جهت که منشا گیاهی دارد دارای فیبر فراوانی است. فیبر موجود در آرد گندم به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک کرده و سوخت و ساز بدن را بهبود می بخشد.
  • در واقع در بین خواص سوهان بهبود سوخت و ساز بدن یکی از مهم ترین موارد به خصوص برای افرادی. که دارای کلسترول خون بالا می باشند، به حساب می آید.
  • عدم ایجاد افسردگی، کاهش کلسترول خون و بهبود عملکرد قلب از جمله فواید زعفران در سوهان است.
  • ویتامین‌های موجود در جوانه گندم همچون ویتامین B ،E، کلسیم، فسفر، روی، ید، سلنیوم، منیزیم موجب رفع شوره سر، جلوگیری از ریزش مو، بهبود انواع مشکلات پوستی و عدم ابتلا به سرطان می‌شود.
  • زرده تخم مرغ حاوی پروتئین بسیاری است که باعث محکم شدن استخوان‌ها و بهبود عملکرد اعصاب بدن می‌شود.
  • هل یکی از چاشنی‌های خوشبو‌یی است که از استرس، اضطراب جلوگیری می‌کند.
  • وجود پتاسیم فراوان در پسته باعث نشاط، جلوگیری از ابتلا به سرطان و سکته قلبی می‌شود.

 

خواص سوهان در بارداری و شیردهی

در هر صد گرم سوهان حدود ۵۵۰ کیلو کالری نهفته است و در هر تکه از این حلوا حدود ۲۰ گرم کالری وجود دارد.

بر خلاف باور عموم، مصرف سوهان در طول بارداری مضر نیست و مادران باردار می‌توانند از خواص این حلوا بهره‌مند شوند. مصرف مداوم روزانه سوهان موجب اضافه وزن می‌شود.

سوهان نه جزء مواد خیلی خوب برای دوران شیردهی است و نه جزء مواد خیلی بد و مصرف ان به میزان کم در دوران شیردهی به تامین انرژی مادر کمک می کند.

خواص سوهان برای کودکان

همان طور که می دانید در تهیه سوهان از انواع مغز ها مانند گردو، پسته و بادام استفاده می شود که هر یک از این مغز ها می توانند در تامین سلامتی بدن نقشی موثر داشته باشند.

برای مثال گردوی به کار برده شده در سوهان باعث بهبود عملکرد مغز می شود. در واقع هنگامی که از خواص سوهان صحبت می شود یکی از مهم ترین موارد بهبود عملکرد مغز و تقویت حافظه می باشد که اهمیت آن در کودکان و نوجوانان دو چندان می باشد.

 

خرید سوهان محمد سیما

شما می توانید با مراجعه حضوری به شعبات فروش سوهان محمد سیما و همچنین خرید اینترنتی از سایت، سوهان سکه را به راحتی خریداری کرده و تجربه ای متفاوت از طعم سوهان را به خود و اطرافیان هدیه دهید.

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

تگ ها: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

سوهان سکه 750 گرمی

فهرست مطالب

شاید شما هم بپسندید.

تومان 290,000
تومان 450,000
تومان 500,000

دیدگاهتان را بنویسید

محصول مورد نظرتان را جستجو کنید.