mohammad sima
راز پخت سوهان میکس

راز پخت سوهان میکس

سوهان یکی از انواع شیرینی ها سنتی ایرانی است که با دستورهای بسیار متنوعی تهیه می شود. این شیرینی خوشمزه از سوغاتی های بسیار معروف شهر قم است و در این مقاله راز پخت سوهان میکس را به شما می گوییم.

 

سوهان میکس

اگر در انتخاب سوهان خود دچار تردید شده اید، سوهان محمد سیما به شما سوهان میکس را پیشنهاد می کند. چرا که در این محصول ترکیبی از بهترین انواع سوهان ها قرار داده شده است و انتخاب را برای شما عزیزان راحت کرده است.

سوهان های لقمه، سکه، باقلوایی، عسلی و کنجد در یک بسته بندی شکیل و زیبا تحت عنوان سوهان میکس توسط سوهان محمد سیما ارائه شده است و یک انتخاب مناسب برای مهمانی های شما عزیزان می باشد.

 

مواد لازم برای تهیه سوهان میکس

آرد جوانه گندم                                              2 قاشق سوپ خوری

آرد سفید                                                     1 قاشق سوپ خوری

شکر                                                            210 گرم

کره                                                              160 گرم

زعفران                                                         ½  قاشق غذاخوری

هل                                                              ½ قاشق چایخوری

گلاب                                                            ½ پیمانه

  • مرحله اول

برای تهیه سوهان سنتی ابتدا یک فویل را روی میز قرار می دهیم و روی آن را با استفاده از قلمو و کمی روغن کاملا چرب می کنیم. آردجوانه گندم را به همراه آرد سفید داخل قابلمه ای می ریزیم و روی حرارت کم قرار می دهیم.

 

  • مرحله دوم

سپس مواد را مداوم تفت می دهیم تا بوی خامی آرد از بین برود.سپس حرارت را ملایم می کنیم و گلاب و شکر را به آردها می افزاییم و مداوم تفت می دهیم تا جوش بزند و کره را اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تا مجددا به جوش بیاید.

 

  • مرحله سوم

سپس گلوکز، هل و زعفران دم نشده را اضافه می کنیم و همگی مواد را مخلوط می کنیم و به مدت ۳۰ دقیقه به طور مداوم به هم زدن ادامه می دهیم.چون نبابد به روغن بیافتد برای همین از هم زدن دست نمی کشیم.

 

  • مرحله چهارم

پس از گذشت زمان گفته شده مواد را با قاشق تست می کنیم اگر کمی سفت شده بود به طوری که به راحتی از قابلمه جدا می شد قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و مواد را روی فویل چرب شده به صورت پخش می ریزیم.

 

  • مرحله پنجم

اگر تمایل داشتید روی آن پسته یا بادام می ریزیم (می توانید در آخر پخت مغزیجات را داخل خود مایه سوهان بریزید) و گوشتکوب را چرب می کنیم و روی مایه سوهان می کوبیم و صبر می کنیم تا سوهان سرد شود.

 

خرید سوهان محمد سیما

شما می توانید با مراجعه حضوری به شعبات فروش سوهان محمد سیما و همچنین خرید اینترنتی از سایت، سوهان میکس را به راحتی خریداری کرده و تجربه ای متفاوت از طعم سوهان را به خود و اطرافیان هدیه دهید.

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

تگ ها: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

سوهان میکس

فهرست مطالب

شاید شما هم بپسندید.

دیدگاهتان را بنویسید

محصول مورد نظرتان را جستجو کنید.