mohammad sima
صادرات سوهان عسلی

صادرات سوهان عسلی

در این مطلب با بررسی میزان صادرات و مشکلاتی که بر سر راه تولید کنندگان سوهان در بخش صادرات وجود دارد، صادرات سوهان عسلی را بررسی می کنیم.

 

سوهان عسلی

سوهان عسلی ترکیب بی نظیر و به اندازه سوهان و عسل می باشد که تا حدودی شکل سوهان را کمی آبنبات مانند و یا پولکی می کند که از این رو به این سوهان، آبنبات آجیلی می گویند.

این سوهان در میان مردم ایران یکی از مجبوب ترین نوع از سوهان های تولید شده در قم می باشد. که برای مناسبت های مختلف و اعیاد و جشن های شادی در کنار نوشیدنی گرم سرو می شود.

این سوهان به دلیل وجود عسل، دارای خواص مضاعفی بر سوهان های دیگر است که از این رو مشتریانی که به دنبال یک شیرینی خوشمزه و مفید برای سلامتی بدن خود می باشند، می توانند بدون تردید سوهان عسلی را انتخاب کنند.

 

مشکلات صادرات سوهان

  • عدم معرفی و تبلیغات مناسب به کشور های اروپایی
  • شیوع ویروس کرونا و عدم برگزاری نمایشگاه های مواد غذایی
  • عدم حمایت مسئولین برای پایین آوردن هزینه های تولید در بخش مالیات
  • عدم ثبات بازار و نوسان نرخ خرید مواد اولیه
  • نداشتن کد اختصاصی در سیستم کد گذاری گمرک
  • عدم شناخت رقبای بین المللی و بازارهای جهانی

 

رویکرد مسئولین

نخستین نشست بررسی مسائل و مشکلات صادرات سوهان با هدف ارتقای سهم این محصول در سبد صادرات کشور. با حضور نمایندگان سازمان‌های صمت استان‌های قم، اصفهان، خراسان رضوی، فارس، یزد، آذربایجان شرقی و کرمان و مسئولان بخش‌های دولتی و خصوصی قم برگزار شد.

در این نشست موضوعاتی از جمله مشکلات مربوط به اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری، تامین مواد اولیه، نقدینگی و سرمایه در گردش بنگاه‌های صادراتی، ایجاد شهرک‌های تخصصی. سوهان و گز و دیگر شیرینی‌جات سنتی در استان‌ها، ثبت برند جغرافیایی و جمعی شیرینی‌جات. سنتی استان‌ها، ایجاد شرکت مدیریت صادرات شیرینی‌جات سنتی. با مشارکت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها، معطلی طولانی‌مدت کالاهای صادراتی در گمرکات. مرزی با عنایت به فسادپذیری آنها و صدور ویزای تجاری از سوی سفارتخانه‌های کشورهای هدف برای صادرکنندگان این حوزه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 

میزان صادرات سوهان

در زمینه صادرات سوهان آمار دقیقی وجود ندارد زیرا این محصول از کد HS محروم بوده و تعرفه مختص سوهان وجود نداشت. و صادرات سوهان را همراه سایر شیرینی‌ و شکلات اعلام می‌کردند.

صادرات سوهان به آمریکای شمالی و اروپا وجود دارد و پنج واحد تولیدی در این حوزه به خوبی کار می‌کنند. بسته‌بندی خوبی در این حوزه شکل گرفته و در بحث ماندگاری سوهان طرح‌های تحقیقاتی خوبی انجام شده و اکنون ماندگاری سوهان به هفت ماه افزایش پیدا کرده است.

می‌توان بیان کرد خوشه سوهان عملکرد خوبی داشته و در واقع یخ سوهان برای صادرات شکسته شده است. و بسیاری از واحدهای تولیدی پیگیر افزایش صادرات هستند.

 

 

خرید سوهان محمد سیما

شما می توانید با مراجعه حضوری به شعبات فروش سوهان محمد سیما و همچنین خرید اینترنتی از سایت، سوهان عسلی را به راحتی خریداری کرده و تجربه ای متفاوت از طعم سوهان را به خود و اطرافیان هدیه دهید.

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

تگ ها: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

سوهان عسلی

فهرست مطالب

شاید شما هم بپسندید.

تومان 310,000
تومان 100,000
تومان 370,000
تومان 310,000

دیدگاهتان را بنویسید

محصول مورد نظرتان را جستجو کنید.