mohammad sima
نکات نگهداری سوهان حبه گزی

نکات نگهداری سوهان حبه گزی

شیرینی های خوشمزه ای مانند سوهان حبه گزی به یک سری نکات نگهداری دقیق و خاص نیاز دارند تا بتوان آن‌ها را برای مدت زمان طولانی، بدون هیچ گونه خرابی نگهداری کرد.

 

سوهان حبه گزی

ترکیب جدیدی که به تازگی در بین مردم طرفداران بسیاری پیدا کرده است، سوهان حبه گزی می باشد و اصفهان، قم و بلداجی سه مرکز اصلی تولید سوهان گز در ایران می باشند.

این سوهان از گز، جوانه گندم، آرد، شکر، روغن کره، زعفران، زرده تخم مرغ، هل، آب تشکیل شده است.

 

نکات نگهداری سوهان حبه گزی

کره‌ و موادی که به سرعت فاسد می‌شوند می‌توانند در طول مدت زمان نگهداری از سوهان موثر باشند. به طور کلی نکاتی در نگهداری سوهان وجود دارد که می‌توان با رعایت آن‌ها آن را برای مدت طولانی بدون هیچ گونه نگرانی نگهداری کرد و در زمان دلخواه آن را مصرف کرد.

  • جعبه و یا قوطی سوهان را داخل یک نایلون قرار دهید تا بهتر بماند.
  • فریز یا منجمد کردن سوهان یکی از بهترین روش‌های نگهداری از سوهان است.
  • سوهان هرگز نباید در جایی که نور مستقیم خورشید است قرار گیرد.
  • سوهان را نمی‌توان در یخچال نیز برای مدت زمان طولانی نگهداری کرد.
  • تاریخ مصرف و تولید سوهان می‌تواند زمان بیشتری برای نگهداری از آن در اختیار مصرف کننده قرار دهد.
  • در مکان‌هایی که از کولر آبی استفاده می‌شود، سوهان تازه نخواهد ماند و بهتر است که در فریزر نگهداری شود.

 

نور مستقیم خورشید

سوهان و همینطور سایر شیرینی‌ ها نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار گیرند. از آن جایی که روغن حیوانی که یکی از مهم ترین مواد تشکیل دهنده سوهان است، نور خورشید می‌تواند منجر به خرابی این خوراکی شود.

نور خورشید شاید در ظاهر سوهان تغییری ایجاد نکند ولی پس از مدتی طعم آن را تغییر خواهد داد و غیر قابل مصرف می‌شود. (مثل قرار دادن پشت شیشه عقب اتومبیل هنگام خرید و عزیمت به منزل)

 

رطوبت

رطوبت یکی از مشکلاتی است که می‌تواند در خراب شدن  انواع شیرینی ها و نگهداری سوهان موثر باشد. شهرهایی که آب و هوایی مرطوب دارند به راحتی نمی‌توانند سوهان را برای مدت زمان طولانی نگهداری کنند.

بهتر است در مکان‌هایی که آب و هوا مرطوب است یا حتی کولر آبی روشن است، نگهداری سوهان داخل جعبه اصلی خود و یا داخل یک کیسه نایلونی قرار گرفته و برای مدت زمان طولانی داخل فریزر قرار بگیرد.

این کار کمک می‌کند که سوهان‌ها به یکدیگر نچسبند و به راحتی پس از مدت زمان طولانی نیز قابل مصرف باشند.

سوهان را نباید در یخچال نگهداری کرد زیرا رطوبت یخچال باعث نم زدگی و بوی نا مطبوع آن  خواهد شد. همچنین در روزهای بارانی که رطوبت زیاد است سوهان در کمترین زمان ممکن خشک شده و غیر قابل استفاده می شود.

بهترین روش این است که باقیمانده سوهان را پس از مصرف درون پلاستیک درب بسته نگهداری کنید که هیچ گونه رطوبتی قابلیت نفوذ به آن را نداشته باشد.

 

بهترین ظرف برای نگهداری سوهان

بیشتر افراد سوهان را پس از خرید داخل ظروف کریستالی و یا پلاستیکی قرار داده و برای مدت زمان طولانی نگه می‌دارند. این یک روش کاملا اشتباه است. سوهان را می‌بایست داخل یک ظرف فلزی گذاشت تا برای زمان زیاد بتوان نگه داشت.

بین سوهان‌ها کاغذ‌های مومی بگذارید و آن‌ها را داخل جعبه یا یک قوطی فلزی بگذارید و در ظرف را محکم ببندید. این کار کمک می‌کند هیچ گونه رطوبتی بین سوهان‌ها نفوذ پیدا نکند و تک تک آن‌ها بدون نشتی روغن سالم باقی بمانند.

در صورتی که قصد دارید سوهان را برای مدت بیش از چند ماه نگه دارید بهتر است که همین قوطی فلزی را داخل یک کیسه پلاستیکی گذاشته و داخل فریزر بگذارید. هنگام مصرف بیرون آوردن از فریزر پس از گذشت چند دقیقه سوهان کاملا تازه خواهد بود.

 

خرید سوهان محمد سیما

شما می توانید با مراجعه حضوری به شعبات فروش سوهان محمد سیما و همچنین خرید اینترنتی از سایت، سوهان حبه گزی خود را به راحتی خریداری کرده و تجربه ای متفاوت از طعم سوهان را به خود و اطرافیان هدیه دهید.

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

تگ ها: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

سوهان حبه گزی

فهرست مطالب

شاید شما هم بپسندید.

تومان 370,000
تومان 430,000
تومان 450,000

دیدگاهتان را بنویسید

محصول مورد نظرتان را جستجو کنید.